Brev:
Hvor længe skal vi tilføje MME i maden?
15. oktober 2022
Alder:
12 mdr.
Hvor længe skal vi tilføje MME i maden?
Kære Helen
Vores dejlige dreng er netop fyldt 1 år og spiser og ammer godt. Jeg er i tvivl om, hvornår det ikke længere er nødvendigt at tilføje modermælkserstatning i hans skemad.
Hans mælkeindtag ser således ud:
Jeg ammer to gange om dagen og to gange om natten. Derudover får han modermælkserstatning i sin morgenmad, frokost og aftensmad. Jeg følger dine opskrifter, så det er den anbefalede mængde modermælkserstatning, jeg tilføjer maden.
Jeg vil gerne sløjfe natteamningen i nær fremtid og vil også gerne høre, om det bør ændre på mængden af modermælkserstatning i løbet af dagen?
Tak for dit svar på forhånd og tak for alle dine tidligere svar, der har hjulpet mig, min kæreste og vores lille Luca godt på vej som lille ny familie.
De bedste hilsner
Lucas mor